close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

זכויות עובדים במקום עבודה חדש

מערכת שורשיט כסליו, תשעד22/11/2013

זהו. התקבלתם לעבודה חדשה ואנחנו נרגשים, אבל בעיקר מתוחים. כמה דברים שכדאי לדעת...

תגיות:

אם כבר התנסיתם בעבר בעבודה במקום עבודה חדש, בוודאי חוויתם את התרוממות הרוח ואת ההתרגשות הראשונית ותחושה של "wow אני לא מאמין שהשגתי את המשרה". אתם יוצאים לחגוג עם המשפחה והחברים, ומתרגשים מכל האפשרויות החדשות שנפתחות לפניכם.

אחר כך מתחילה הפאניקה. "אוי ואבוי, מה יהיה אם יתברר שאני לא יכול לבצע את העבודה הנדרשת?". אתם מתחילים להיות עצבניים ביחס לאחריות החדשה שמוטלת עליכם, וביחס לתרבות הארגונית החדשה ולאנשים החדשים שאיתם תעבדו בעבודה החדשה.

בעוד שלעבוד בעבודה חדשה יכול להיות חוויה מלחיצה, מעבר חשוב זה בחיים, לא חייב להיות מלא במתח

ובחרדה. עם אסטרטגיות נכונות והשקפה חיובית, תוכלו לצעוד בביטחון לתפקיד החדש שלכם וליהנות ולהתרגש ממנו.

קודם כל חשוב לדעת שהמדינה דאגה לאותם זכויות עובדים וחוקקה חוקים שמתייחסים לעובדים שמתחילים לעבוד במקום עבודה חדש כמו גם לעובדים חדשים שעדיין לא החלו בעבודתם. הנה כמה מהדינים האלה:

דינים שמתייחסים לתקופה שלפני העבודה

קיימים שלושה סעיפים עיקריים: יחסי עובד – מעביד; הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה.

יחסי עובד – מעביד
לפי דיני זכויות עובדים המעסיק מחויב למסור לעובד הודעה על תנאי העסקה. ההודעה תימסר לעובד לא יאוחר מ-30 יום מהיום שבו העובד התחיל לעבוד.

ההודעה צריכה לכלול את הפרטים הבאים: את זהותו של המעסיק ושל העובד; את תאריך תחילת העבודה ואם מדובר בתקופת עבודה קצובה, אף היא תצוין בהודעה; תיאור עיקרי של תפקידו של העובד; שמו ותוארו של מי שיהיה הממונה הישיר על העובד החדש; גובה השכר שיקבל העובד, ואם השכר נקבע לפי דירוג בעקבותיו של הסכם קיבוצי, המעסיק יציין את דרגת העובד; אורך יום העבודה או אורך שבוע העבודה; יום המנוחה השבועי שמגיע לעובד; התשלומים שהמעביד יעביר עבור התנאים הסוציאליים של העובד בפירוט הגופים אליהם מועברים התשלומים.

הסכמים קיבוציים
הסכמים קיבוציים הם אותם הסכמים שנעשו בין המעביד, או ארגון מעבידים, לבין ארגון העובדים והם נוגעים לתנאי העבודה של העובד וליחסי העבודה של העובד והמעביד.

צווי הרחבה
צווי ההרחבה שהוציא שר התמ"ת קשורים להעסקה של עובדים ומשפיעים על הסכמי העבודה. צווי הרחבה עוסקים בנושאים כמו דמי ההבראה, בהחזר נסיעות לעבודה ועוד.

התמקדות בהצלחות קטנות בתקופה הראשונה

במהלך תקופה חדשה זו נסו להתמקד בהצלחות קטנות שיוכלו לעזור לכם לבנות מומנטום ולבסס את האמינות שלכם. וודאו קודם כל מה נחשב כהצלחה בעיני החברה החדשה.

לדוגמה, בתרבות ארגונית אחת "הצלחה" יכולה להיחשב כאשר אתם גורמים לצוות שלכם לדון ולהגדיר נושאים בסיסיים לטיפול; בעוד שבתרבות ארגונית אחרת "הצלחה" עשויה להיות תוצאות מדידות. חשוב גם שתבחרו בהצלחות שחשובות לבוס שלכם.

בנו את הכישורים החדשים להם אתם נזקקים
קל מאוד להרגיש מאוימים כשמתחילים עבודה חדשה, ואולי אתם חוששים שלא תוכלו לבצע את העבודה באופן שמצופה מכם. אבל זכרו: האנשים ששכרו אתכם יודעים מה הם עושים, והם כנראה החליטו לא לבחור במישהו שכבר רכש את כל המיומנויות כי הם חוששים שאדם כזה לא יישאר בעבודה זמן רב אלא יחפש אתגרים חדשים. לכן, נצלו את תחילת הדרך ובנו תוכנית לימודים שבה תוכלו להרחיב את הכישורים והמיומנויות שנדרשים לתפקיד החדש שלכם.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה